Sidor

torsdag 19 november 2015

Lika fast olika

Idag har jag gjort bloggen offentlig. One step for me, a giant step for....me :) . Nu försöker jag mig på blogglivet igen så får vi se hur det går. Efter år av twittrifierat skrivande så behöver jag träna på längre texter. Herregud, jag ska skriva kandidatuppsats till våren! Nervös är bara förnamnet.

Jag stickade ett par sockor för ganska längesen, i augusti närmare bestämt. Sockor har inte varit och är inte min grej riktigt. De som blivit stickade hittills har kommit till för att mina frusna fötter behöver dem.

Varför inte sockor är min grej? Öhum, jag har liksom lite svårt att göra två exakt likadana och bryter nästan ihop när jag stickat en och inser att jag måste gör en till. Lösningen på problemet blev att skifta färgerna på socka två. Jag är mycket nöjd :)


Mönster: Petter av fantastiska Dödergök.
Garn: Trekking, handfärgat av Tant Kofta.
Stickor: 2 mm (jag stickar löst)


Mönstret var en trevlig upplevelse och mina fötter är glada i novemberkylan. 

//Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar